sobota, 12 września 2009

Evulla

No i czas na kolejną odsłonę moich "własnoręcznych" kolczyków ze srebra najwyższej próby :-) Tym razem w otoczeniu turkusów - specjalnie dla Ewci kochającej się w turkusach :-) Cieszy mnie ogromnie, że tak Jej się spodobały!!! Właśnie bawi się w nich na imprezce ;-)
Muszę przyznać, że tropiąc dla Niej turkusy sama zaczęłam się w nich podkochiwać bo trochę o nim poczytałam... " To bardzo rzadki kamień. Wyróżnia się przepięknym, przenikliwym, błękitny kolorem. Podobno kolor blednie, gdy właściciel jest chory lub grozi mu niebezpieczeństwo.

Turkus jest kamieniem ochronnym, który obdarza pogodą umysłu, opanowaniem, siłą psychiczną i strzeże przed upadkiem.

Niektórzy twierdzą, że wzmacnia refleks ludzi za kierownicą i chroni przed wypadkami. Podobno zapewnia powodzenie w sprawach materialnych i szczęście rodzinne. Pomaga w rozwikłaniu problemów.

Substancją nadającą odcienie niebieskie jest miedź, zaś zielone - żelazo."

Ciekawy kamień nieprawdaż? Poza tym tropienie prawdziwych turkusów jest wciągające!!! Zaczęłam po prostu te prawdziwe doceniać :-) Większość tych, które łatwo kupić to barwione howlity więc trzeba być czujnym :-(

Mam nadzieję, że i Wam się spodobały...

srebro 999, oksydowane i satynowane, turkus

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz